İsviçreli gıda devi Nestlé, 2006 yılında KitKat çikolatalı gofretinin üç-boyutlu şeklini (Kitkat 4 finger) Avrupa Birliği’nde tescil ettirdi. Ancak o tarihten sonra şimdi Mondelez firması tarafından sahip olunan İngiliz Cardbury ile yasal mücadeleye girdi.
En son dönemeçte, Avrupa Adalet Divanı Genel Savıcısı Melchior Wathelet, Nestlé ve KitKat üç-boyutlu şekil markası aleyhinedeki alt mahkeme (AB Genel Mahkemesi) kararını destekler yönde Divanın karar vermesini tavsiye etti.
Alt mahkeme dört çubuklu KitKat çikolatalı gofretin şeklinin
Avrupa çapında halk tarafından tanınırlılığının yeterli düzeyde olmadığını ve
bu nedenle 2006 yılında verilen AB marka tescili için gereken yeterliliğe haiz
olmadığı kararını vermişti.
Genel Savcı, Nestlé'nin ticari markasının ayırt edicilik
elde etmiş olduğunu ve alt mahkemenin bulgularının “açıkça kabul edilemez”
olduğunu gösteren “yeterli” kanıt sunamadığını ileri sürdü. Nestlé KitKat şeklinin sadece Danimarka, Almanya, İspanya, Fransa, İtalya,
Hollanda, Avusturya, Finlandiya, İsveç ve İngiltere’de tanınmış olduğunu kanıtlayabilmiş ancak diğer dört ülkede (Belçika, İrlanda,
Yunanistan ve Portekiz) tanınmış olduğunu kanıtlayamamıştı.
Her ne kadar bu Savcının görüşü olsa da, Adalet
Divanı yargıçlarının verilen tavsiyeler ile uyumlu olarak genelde karar verdikleri
ifade ediliyor. Nestlé'nin KitKat ticari marka tescilini elde tutup tutamayacağı Adalet Divanı tarafından verilecek karar ile belli olacak.
Nestlé, 2002 yılında dört çubuklu ürünlerine yönelik
marka tescili elde etmek için Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi'ne başvuruda
bulunmuş, yapılan değerlendirmede ürün şeklinin kullanım yoluyla 10 Avrupa ülkesinde
ayırt edicilik kazandığına karar verilmiş ve marka başvurusu tescil edilmişti.
Bununla beraber, açılan dava sonucunda AB Genel Mahkemesi,
AB üyesi diğer dört ülkedeki (Belçika, İrlanda, Yunanistan ve Portekiz) ilgili
halk kitlesinin söz konusu çikolatalı gofretin dört çubuklu şekli üzerindeki algısının değerlendirmeye alınmadan tescil kararı verilmesinin doğru olmadığına karar vermiş ve davayı kabul etmişti.
Nestlé ve Cadbury ikonik “Dairy Milk”in mor rengi dâhil bir
dizi yasal mücadeleye girmişti. Cadbury’nin 2004 yılında Pantone 2685C mor rengi kodu ile
yapmış olduğu marka başvurusu 2013 yılında İngiltere Temyiz Mahkemesi
tarafından Nestlé tarafından yapılan itiraz üzerine reddedilmişti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler!