WIPO, marka görsellerine yönelik benzerlik araştırmalarında yapay zekayı kullanmaya başladı

yapay zeka marka araştırma görsel sunum - bir kuş resminin araştırma grafiği

Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO), markalar arasındaki farklılıkların daha hızlı ve kolay belirlenmesini sağlayan yapay zeka (AI) tabanlı yeni bir görüntü arama teknolojisini kullanıma sundu.

Eski nesil görsel arama araçları, öncelikle markalardaki şekilleri ve renkleri belirleyerek markalardaki görsel benzerlikleri tespit ediyordu. WIPO'nun yeni AI tabanlı teknolojisi ise daha önce tescil edilmiş markalarla benzerlik araştırması yaparken örneğin bir görseldeki elma, kartal, ağaç, taç, araba, yıldız gibi kavram kombinasyonlarını tespit etmek için derin makine öğrenme tekniğinden yararlanıyor.

Yeni teknoloji potansiyel olarak benzer işaretler grubunun daha dar ve daha kesin sonuçlarını verirken, işletmelerin markalarını yeni pazarlara yayılmasına yönelik stratejilerinde daha fazla belirlilik sağlamasına yardımcı oluyor. Daha az incelenecek sonuç getirmesi, marka inceleme uzmanları, marka vekilleri ve paralegaller, endüstrideki uygulayıcılar ve araştırmacılar için iş gücünden tasarruf sağlıyor.

WIPO’nun yeni AI arama teknolojisi, Markaların Uluslararası Tescili için Madrid Sistemi’nden ve büyük marka hacmine sahip ülke marka ofislerinden derin sinir ağlarını ve figüratif unsurları sınıflandırma verilerini kullanıyor.

Yeni arama işlevi, projeye katılan ve figüratif unsurlar için sınıflandırma sistemi kullanmayanlar dâhil toplam 45 ülkenin marka ofisinin ulusal marka koleksiyonlarını kapsıyor. Bu 38 milyon ticari markanın temsili anlamına geliyor. WIPO periyodik olarak dünyanın dört bir yanından veri tabanlarına yeni koleksiyonlar ekliyor.

AI görsel benzerlik algoritması, kullanıcıların farklı arama kriteriyle araştırma yapmalarına olanak veriyor, örneğin kullanıcılar sonuç listesini belirli bir ülke veya ülkeler grubuyla veya mal ve hizmetlerin uluslararası sınıflandırma sistemi olan Nice Sınıflandırmasının bir veya daha fazla sınıfıyla sınırlandırabiliyorlar.

Karmaşık veya kompozit bir görsel gönderen kullanıcılar, daha alakalı sonuçlar elde etmek için, görselin ilgi duyulan bir noktasını yakınlaştırıp kırpmak için uygulama içinde yerleşik bir düzenleme aracı kullanabiliyorlar.

Tüm kullanıcılar AI arama teknolojisine WIPO’nun Global Marka Veritabanı üzerinden ücretsiz olarak erişebilecekler.
Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler!

Popüler Yayınlar

KATEGORİ

Etiketler

Son Yazılar

İLETİŞİM FORMU

Ad

E-posta *

Mesaj *